دوستان

۰۹ آبان ۱۳۸۶

عباس کیارستمی

اپیزود 1.می دانید که معروفترین کارگردان ایرانی در عرصه بین المللی (اگر آقای ده نمکی اجازه بدهند ) عباس کیارستمی است.
مجموع آثارش رو در سایت imdb و ویکی پدیا می توانید بخونید.

عکس زیر عباس کیارستمی و مارتین اسکورسیزی



عباس کیارستمی به نظر نوعی به ساده ترین راه ممکن پیام را در فیلمهاش به مخاطبینش می رسونه و من که یک دوتا ازفیلمهاش رو که دیدم خیلی ساده و کمی خسته کننده است بود ولی در عین حال دارای پیام مستقیم و با مفهموم.


در رده بندی سایت گواردین هم عباس کیارستمی به عنوان کارگردان ششم و سمیرا مخملباف هم در رده 36 قرار داره و در مورد کیارستمی چنین نوشته "بالاترین رتبه کارگردان غیر آمریکایی" The highest ranking non-American


او در کنار کارهای سینمایی کتاب هم می نویسد , او کتابی در مورد حافظ نوشته است و در صدد است "سعدی به روایت کیارستمی را هم بنویسد ".

او حتی نامه ای هم به محمود احمدی نژاد نوشته که متن نامه رو می تونید ازاینجا بخونید و پوستر یازدهمین دوره‌ جشن سینما رو هم او را عباس كیارستمی طراحی کرده است.
او به کشور های مختلفی سفر میکنه و آثارش رو نمایش می ده که به عنوان مثال می توان از "موزه هنرهای مدرن در نیویورک" نام برد.

romeo فیلم 3 دقیقه ای عباس کیارستمی است که به مناسبت شصتمین سالگرد جشنواره کن ساخته شده. در فیلم کیارستمی 24 بازیگر زن سینمای ایران به نشانه بیست و چهار فریم یک فیلم در برابر دوربین ظاهر شده اند.



فیلم ده , داستان يك زن ايراني در جامعه ايراني در حالت هاي چند گانه را نشان می دهد.

در زیر قسمتی از فیلم 10 که مصاحبه با زن روسپی است رو می تونید از ( قسمت 1 و قسمت 2 ) ببینید.



او جدیدا تصمیم گرفته که از بازیگران شاخص استفاده کنه و در فیلم جدیدش به نام «رونوشت برابر اصل» از «ژوليت بينوش» (بازيگر زن فرانسوی) و رابرت دنیرو و هدیه تهرانی استفاده خواهد کرد و گویا این فیلم در اصفهان و پاریس فیلم برداری می شود.
اودر فیلم جدید خود با رابرت دنیرو و هدیه تهرانی کمک خواهد گرفت .

او طرفدار روايت‌های ساده در سينماست و معتقد است: اگر از زاويه درست به يک سوژه بپردازيم، ديگر زوايای آن موضوع هم به‌درستی پيش می‌رود و و او ایران را بهشت کارگردانان می داند.

نگاهی که کيارستمی به‌هنرجويان آموزش می‌دهد، فيلم‌سازی در محدوديت است. او به‌آنها ياد می‌دهد منتظر تهيه‌کننده يا امکانات آن‌چنانی نباشند، در فيلم‌سازی همانند اس‌ام اس (پيام کوتاه) عمل کنند. از زياده‌گويی بپرهيزند و با کمترين امکانات، حرف خود را بزنند و دنبال خرج‌تراشی‌ نباشند.»


چند تا از فیلم ها رو برای دانلود گذاشتم ( برای دانلود احتیاج به نام کاربری و رمز عبور دارید می توانید از اکانت من استفاده کنید نام کاربری badragheh و رمز عبور badragheh )








1. ده
2.طعم گیلاس
3.زیر درخت زیتون
4.نمای نزدیک
5.ticket
6.طلای سرخ


چند لینک مفید
جدیدترین فیلم کیارستمی در جشن هفته مستند
کیارستمی به پرسش های موافقان و مخالفانش پاسخ گفت
نگاهی به فيلم پنج، ساخته عباس کيارستمی
گفتگو با عباس کيارستمی به مناسبت بررسی آثار او در لندن
کیارستمی: من فیلمِ موردِ علاقه‌ای ندارم
مرور آثار عباس کیارستمی در دانشگاه برکلی

اپیزود 2. این آقای کیارستمی اینقدر مطلب در موردش هست که می شه کلی اپیزود در موردش نوشت. اپیزود ویدیدو این هفته هم در مورد پسر عباس کیما رستمی , احمد کیارستمی است .

گفتگو با احمد کیارستمی؛ سازنده موزیک ویدئوی عشق سرعت



اپیزود 3. سخنرانی عباس کیارستمی در فستیوال SF که جایزه رو به بهروز وثوقی عزیز تقدیم می کند . ( دم هر دوتاشون گرم )




اپیزد 4.
آهنگ این هفته انگار نه انگار از احسان خواجه امیری



و بیا حالشو ببر



اپیزود 5.این ترم آزمایشگاه سنسورهای بی سیم داریم که در آن باید یک سنسور بی سیم رو برنامه ریزی کنیم , به هر کسی یک سنسور که قیمتش حدود 150 تا 250 یورو هست داده شد , حتی یکی از بچه های لپ تاپ نداشت و استاد یک لپ تاپ بهش داد گفت می تونی با خودت ببری خونه و ازش استفاده کنی و بعد از ترم بیاری و یک اتاق هم کامل به ما داده شده و این در حالی است که در ایران هم دکتر شریفی رییس دانشکده با حدودا 10 نفر دانشجوی فوق لیسانس و دکترا روی wireless sensor network کار می کردند و من هم در چند جلسه شرکت کردم اما هیج خبری از سنسور نبود وفکر کنم خیلی ها حتی تاحالا قیافشم ندیده بودند.

اپیزود 6 . در سایت http://www.virtualtourengine.com می توننین تورهای مجازی رو بینید که ایده بسیار خوبی برایی هتل ها و تالارها برای نشان دادن امکانات و تجهیزاتشون هست. من با تور مجازی تخت جمشید خیلی حال کردم.

تا بدرقه بعدی

3 comments:

ناشناس گفت...

نمیدونستم عباس کیارستمی این همه است!

پارسيانه گفت...

رضا جان برای خوردن الو یا شاه توت باید سفر به مکانش کرد در ضمن از اینکه به یاد کیارستمی هستی بعنوان یک ایرانی کمال تشکر را دارم

ناشناس گفت...

بابا دمت گرم...

آقا یه کم تحویل. ما خیلی مخلصیم ها...

;-)

ارسال یک نظر