دوستان

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶

Ebi & Sinfonieorchester Aachen

برنامه شب شیشه ای رو که از شبکه 5 تهران پخش می شه رو می تونین از سایت www.persianhub.com دانلود کنید.

همینطور حتما بهتون پیشنهاد می کنم مجموعه تاریخ ایران و سلسله پهلوی رو ببینید , من خودم تا قسمت 3 رو دیدم و فکر می کنم قسمت 1 کامل تر باشد و در مورد زمان رضا خان , جنگ جهانی اول و دوم تا پایان خاندان پهلوی هست.

مهمتر از همه اینکه
1001 شب
کلاسیک و پاپ
ره آورد مشرق زمین
یکشنبه 16.06.2007 ساعت 20

میهمان : ابی و گروه نوازندگان
ارکستر سمفونی آخن
رهبر ارکستر : دانیل یاکوبی

روز 2007.06.16 ساعت 20 تماشاگران در کنسرت کلاسیک و پاپ 1001 شب مشرق زمینی، شاهد برنامه ای فراتر از مرزهای آلمان خواهند بود. ارکستر سمفونی آخن در این شب، کنسرتی رویايي با ابی، ستاره ی پاپ ایران و گروه نوازندگانش دارد. ابی، فوق ستاره ای ست که در کشورش محبوب بیشتر نسل های ایرانیان است. او در آثارش به شکل ماهرانه ای موسیقی ایرانی و پاپ را در هم می آمیزد.

ارکستر سمفونی آخن برنامه را با قطعه ارکستر شرقی "شهرزاد" ریمسکی- کورساکوف آغاز می کند و سپس با سفری به موسیقی E و U و آهنگ های غربی و شرق دور ادامه می دهد.

شبی به یاد ماندنی برای هنر ایران :

برای اولین بار در تاریخ موسیقی ایران، یک آوازخوان پاپ ، پا در عرصه ای می گذارد که تا کنون هیچ آوازخوان ایرانی به این عرصه راه نیافته است. ابی آوازخوان توانمند ایرانی، در 16 جون 2007 در کنار گروه اختصاصی خود و گروه 80 نفره ی ارکستر سمفونیک آخن (Sinfonieorchester Aachen) که یکی از بزرگترین و معتبر ترین ارکستر سمفونی های آلمان و اروپاست، به اجرای آثار جاودانه اش می پردازد.

برنامه در سه شب پیاپی طرح ریزی شده است، که شب دوم با عنوان 1001 شب، شب ابی و چهار دهه تجربه و تلاش او در عرصه ی موسیقی ست. این برنامه با هدف پیوند بیشتر موسیقی غرب و شرق ترتیب داده شده است، و این ماموریت خطیر بر عهده ی ابی و آثارش است. این برنامه توسط تعدادی از رادیوها و تلویزیون های آلمان ضبط می شود و در سراسر آلمان پخش می گردد.

فریاد ابی در این شب بیادماندنی، مانند تمامی این سال ها، صدای در گلو خفه شده ی مردم ایران خواهد بود. صدایی که در آمفی تئاتر آخن (THEATERAACHEN) ، چهره ی واقعی ایران و ایرانی و هنر چند هزار ساله ی این سرزمین را در مقابل دیدگان میلیون ها آلمانی به نمایش می گذارد . 16 جون 2007 شب گل کردن ترانه ی نوین ایران پس از چهار دهه است، ترانه ای که حاصل مبارزه و رنج و ظلم ستیزی و حقیقت جویی تمامی یارانی ست که در این عرصه کار کردند و عرق ریختند و امیدوار بودند که فریادشان به گوش جهان برسد. این شب، شبی ست که در تاریخ موسیقی ایران، با نام و صدای "ابی" جاودانه می ماند.




0 comments:

ارسال یک نظر